درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

● نعناء (طبیعت گرم):

▪ باد شکن و ضد تشنج، معالج بواسیر، دل پیچه، سکسکه، رفع اسهال و استفراغ، رفع سوء هاضمه، تقویت کننده معده، رفع تپش قلب، ضد عفونی کننده، ضد درد، ضد گرفتگی عضلانی، تب بر، چای و روغن آن در حالات عصبی، بیخوابی، سرفه، میگرن، تهوع و دردهای شکم کار برد دارد

ـ نوع مصرف: نصف لیوان آب با یک استکان بعد از غذا میل شود

درمان سردرد و دل درد با نعنا


  ادامه مطلب یادت نره 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:نعنا/خواص نعنا/فواید نعنا,
ارسال توسط مرتضی عباسی

دفع مضرات دخانیات، تقویت معده، از بین برنده غم و اندوه و افزایش هوش آدمی از جمله ۵۰ خواص خارق العاده انار هستند.

 

۵۰ خاصیت انار

 

ادامه مطلب یادت نره



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

در واقع جو زمين مانع عظيمي در زندگي يک ستاره شناس محسوب مي شود! زيرا يکي از ويژگي هاي رنجش آورش اين است که نور را خميده مي کند؛ پديده اي که به نام شکست نور بارها با آن روبرو شده ايم. در حقيقت نور با گذر از محيطي به محيط ديگر- براي مثال از آب به هوا يا عکس آن دچار شکست مي شود. حتماً تا به حال متوجه شکل خميده ي قاشق چايخوري هنگامي که آن را وارد ليوان چاي مي کنيد شده ايد و اگر تا به حال براي ماهيگيري رفته باشيد احتمالاً دريافته ايد که اگر شکست نور را در نظر نگيريد با توري خالي از شام شب تان به خانه باز خواهيد گشت!

چرا ستارگان چشمک مي زنند؟



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:ستاره ها/شکست نور/جو/جو زمین/ستاره شناس/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

بدون شک يکی از مشهورترين ستاره های درون اسمان هفت ستاره دب اکبر هستند که آنها دم و قسمت پايين تنه خرس را تشکيل ميدهند و بقيه اين شکل اين خرس توسط ستاره های کم نور تر کامل ميشود. دب اکبر سومین صورت فلکی بزرگ است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:ستاره ها/دب اکبر/افسانه های یونان/خرس بزرگ,
ارسال توسط مرتضی عباسی

منطقه ۵۱ (به انگلیسی: Area ۵۱)‏ نام غیررسمی یک منطقه نظامی فوق سری در ایالت نوادا در آمریکا است.

گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است.[۱] اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه فوق سری کماکان تا به امروز نامعلوم است، و حتی افراد کارکن پایگاه زندگی‌های بدور از عموم دارند و با دنیای خارج تقریبا هیچ تماسی ندارند.دولت آمریکا حتی وجود چنین پایگاهی را تا کنون بدرستی اعتراف نکرده، و صرفا در سال ۲۰۰۳ در یک نامه فقط یک اشاره به نام «منطقه ۵۱» در داخل پایگاه هوایی نلیس (به انگلیسی: Nellis Air Force Base)‏ نمود. حتی نیروهای متعارف نظامی آمریکا نیز حق ورود به منطقه ۵۱ را ندارند.گفته می‌شود پروژه‌های تحقیقات ساخت لاکهید یو-۲، اس آر-۷۱، و اف-۱۱۷ همگی در این منطقه آزمایشاتی داشته‌اند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

لاکهید یو-۲ (به انگلیسی: Lockheed U-2)‏ یک هواپیمای شناسایی دوربرد بلندپرواز است که نزدیک به ۶۰ سال پیش در ایالات متحده آمریکا و به سفارش آژانس اطلاعات مرکزی این کشور ساخته شد. این هواپیمای تک‌موتوره جهت پرواز در ارتفاع بسیار بلند و همچنین همه شرایط آب و هوایی شبانه‌روز تا ارتفاع ۲۱۰۰۰ متری طراحی و توسعه یافته‌است. یو-۲ همچنین برای تحقیقات سنسورهای الکترونیکی ، کالیبراسیون ماهواره‌ای و اعتبار سنجی داده‌ها استفاده می‌شود.

Usaf.u2.750pix.jpg



ارسال توسط مرتضی عباسی

نایت هاوک اف-۱۱۷ (به فارسی باز شب) هواپیمای ضربتی (حمله زمینی) تک سرنشین و دو موتوره است که توسط شرکت لاکهید برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شد و اولین هواپیمای ساخته شده بر اساس فناوری رادار گریزی است.

 

پروژه این هواپیما پس از دوره‌ای از آزمایشهای پروازی توام با شکست به موفقیت رسید و اولین نمونه قابل پرواز در سال ۱۹۸۲ تحویل داده شد. وجود این هواپیما در سال ۱۹۸۸ به طور رسمی تایید شد و تولید آن در سال ۱۹۹۰ متوقف شد.

F-117 Nighthawk Front.jpg

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

لاکهید اس آر-۷۱ (به انگلیسی: Lockheed SR-71)‏، ملقب به پرنده سیاه (به انگلیسی: Blackbird)‏ یک هواپیمای پیشرفته شناسایی دوربرد است که نزدیک به ۵۰ سال پیش در ایالات متحده آمریکا ساخته شد و با بیشینه سرعتی بالای ۳ ماخ همچنان رکورددار سریعترین هواپیمای سرنشین دار می‌باشد. این هواپیما بر پایه مدل آ-۱۲ و YF-۱۲A ساخته شد و طراحی آن مدیون کلارنس جانسون است. او به همراه تیم مهندسین، اس آر-۷۱ را به عنوان نسل بعدی هواپیمای جاسوسییو-۲ ساختند. سرعت پرواز عادی این هواپیما ۳۳۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و در سال ۱۹۶۲ وارد خدمت شد و مزیت این هواپیما این بود که سرعت بالایش آن را در برابر حملات موشکی ایمن می‌ساخت.

 

Lockheed SR-71 Blackbird.jpg


ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی
تمساح‌های تازه از تخم درآمده غذای لذیذی برای بسیاری از جانوران ساکن رودخانه محسوب می‌شوند و به همین دلیل تعداد کمی از تمساح‌های جوان به سن بلوغ می‌رسند. تنها حامی این بچه‌تمساح‌ها، مادرشان است. تمساح مادر بچه تمساح‌ها را در دهان خود نگهداری می‌کند یا آنها را سواری می‌دهد. این کار تا وقتی ادامه پیدا می‌کند که بچه تمساح‌ها بتوانند از خود محافظت کنند؛ یعنی وقتی که بتوانند خطر را تشخیص داده، به موقع فرار کنند.






تاریخ: یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:تمساح/تخم تمساح/بچه تمساح,
ارسال توسط مرتضی عباسی

گربه ها در کشور چین، پیش از کشتار و مصرف در رستوران، در دسته های ۲۵ تایی تا دو ماه در قفس های کوچک ۶۰ در ۹۰ سانتی متری نگه داشته می شوند. بسیاری از این حیوانات تا پیش از رسیدن به مقصد دوام نمی آورند و در بدترین شرایط جان می دهند.

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:گربه/چین/قصابی/کشتار گربه,
ارسال توسط مرتضی عباسی