درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

سخنی پند آموز از زرتشت نخستین پیام  آور آسمانی

  پیش از پاسخ دادن تفکر کن.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

قدیمی ترین پلی كه ماشینها روی آن رفت و شد میكنند در دزفول پلی به نام پل قدیم وجود دارد كه همچون 2500 سال پیش تردد روی آن ادامه دارد در پایه های این پل سرب گداخته به كار رفته شده است . لازم به ذكر است این پل توسط سربازان رومی و شخصی با نام اندامشك رومی ساخته شده است و تا كنون هم چند دوره فقط مرمت شده است........ .



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:قدیمی/قدیمی ترین ها,
ارسال توسط مرتضی عباسی

حالا تعداد گیاهان یا بهتر بگویم گل‌های آپارتمانی كه قادرند با دنیای انسان‌ها از طریق شبكه‌های مخابراتی، الكترونیكی و اینترنتی ارتباط برقرار كنند به عدد 2 رسیده است.

گیاه

گیاهی در توكیوی ژاپن و گیاهی در نیویورك آمریكا حالا به شبكه اینترنت متصلند و پیام‌های ساده‌ای را از وضعیت خود مخابره می‌كنند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی
ژن تنبلی کشف شد
تازه های علم: شاید به نظر برسد ورزش نکردن و به خورد و خواب بسنده کردن، ناشی از نوعی تنبلی باشد؛ اما محققان دانشگاه مک‌مستر دریافته‌اند این تنبلی به کمبود ژن هایی مربوط می‌شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:ژن تنبلی کشف شد/تنبلی/ژن تنبلی,
ارسال توسط مرتضی عباسی

ه گزارش ایرنا به نقل ازدرهم برهم، این سرباز آیساف، روز گذشته در اثر جراحت ناشی از یك انفجار جان خود را از دست داده است .

این اعلامیه به محل و هویت سرباز كشته شده اشاره ای نكرده ، اما گفته می شود كه در شرق افغانستان سربازان آمریكایی مستقر هستند.

با كشته شدن این نظامی خارجی تلفات آنان در سال جدید میلادی به 70 نفر می رسد ، در سال گذشته رقم تلفات نیروهای خارجی در افغانستان به 566 نفر رسید.




تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:افغانستان/خارجی ها/آیساف,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

 

 

حسن صباح رهبر و داعی اين فرقه شهرت جهانی دارد که زندگی و عقايد و رفتار و منش وی آميزه ای از افسانه و راز و واقعيت است که با افسانه های حشاشين ، فدائيان و بهشت موعود اسماعيليه شکل گرفته است و در پندارها به شکل واقعيت يافته و باور کنونی مردم منطقه و جهانيان در آمده است . گویند  حسن صباح در قم در يک خانواده شيعی امامی به دنيا آمد ، پدرش علی بن محمدبن جعفربن حسين بن محمدبن صباح حميری ، عربی از مردم کوفه بود که برای خويشتن نس ب يمنی ادعا        می کرد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

یک مجلة علمی ایتالیایی به نقل از درهم برهم با ارائة اسنادی مدعی شده است که یوری گاگارین، اولین انسانی نیست که به فضا سفر کرد؛ بلکه تنها میتواند اولین انسانی باشد که زنده از فضا به زمین بازگشته است.

 

 

مجلة علمی ایتالیایی Focus Storia در پنجاهمین سالگرد پرتابSputnik 1، اولین قمر مصنوعی دنیا، در 4 اکتبر 1957 به فضا، با ارائة اسنادی مدعی شده بود که یوری گاگارین، فضانورد روسی، نمیتواند اولین انسانی باشد که به فضا سفر کرده است؛ بلکه میتواند اولین انسانی باشد که زنده به زمین بازگشته است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

فضانورد، اسپاش نورد یا کیهان‌نورد کسی است که به فضای بیرون از جو کره زمین سفرکرده باشد.[۱]

این واژه معمولاً برای فضانوردان حرفه‌ای بکار می‌رود، اما بطور کلی به افرادی که به فضا سفر کرده‌اند نیز اطلاق می‌شود. مثلاً دانشمندان، پژوهشگران، خلبانان و حتی گردشگران فضایی که تجربه سفر به فضا را داشته باشند، فضانورد تلقی می‌شوند.

تاکنون بیش از ۵۰۰ فضانورد به فضا سفر کرده‌اند؛ پانصدمین فضانوردی که به فضا رفت کریستوفر کسیدی بود.[

پیرز سلرز در حال راهپیمایی فضایی


ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

روز اول فروردین ماه در ایران و برخی دیگر از کشورها به عنوان روز «نوروز» شناخته شده است. ایرانیان این روز را از زمان‌های قدیم، روزی مهم در زندگی خود می‌دانستند. نوروز ایرانیان که در آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود، پیام آور نو شدگی سال و آمدن گرما و مرگ زمستان و رویش دوبارۀ طبیعت، و زمان خروج انسان از عالم خمودگی و پیوستن به طبیعت و شروع به حیات اجتماعی دوباره در جامعه است.

  نوروز، سمبل تحول و تغییر و دگرگونی است. علاوه بر اینکه طبیعت بی‌جان جانی تازه می‌گیرد، ایرانیان نیز با خانه تکانی و پوشیدن لباس نو و ... سعی می‌کنند به استقبال این تحول بروند. بدون شک این تحول به سمت نیکویی و بهتر شدن است و به همین جهت است که بزرگداشت این روز از اهمیت خاصی برخوردار است.




ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:عید نوروز از دیدگاه اسلام,
ارسال توسط مرتضی عباسی

بهشت مفهومی است که در اغلب مذاهبِ معتقد به زندگانی پس از مرگ و یا آخرت وجود دارد. بهشت جایی است که نیکوکاران پس از مرگ، در آن جاودانه می‌شوند. بر اساس آموزه‌های مذهبی اسلام و برخی دیگر از مذاهب، بهشت جایگاه نهایی هر انسانی است که در آن جا به اندازه اعمال نیکش از مواهب آن برخوردار خواهد شد. ادیان مختلف تعریف‌های متفاوتی از این مفهوم به دست داده‌اند.

بهشت ترسیم شده در کمدی الهی اثر دانته.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:بهشت/بهشت از دیدگاه ادیان,
ارسال توسط مرتضی عباسی

جهنم، واژه‌ای ست عبری גי(א)-הינום‎ Gêhinnôm گِ +هینوم[۱] = درهٔ هینوم، دره‌ای در بیرون از اورشلیم که راه به سمت بیت‌لحم از آنجا پیموده می‌شود. کودکان زمانی در آنجا برای خدایی به نام مُلِخ (ارمیا ۷:۳۱) قربانی می‌شده‌اند. و بعدها در آنجا آتشی متداوم در گرفت. ازین رو تصویری شد برای دوزخ(شئول در عبری) مکانی برای محکومیت و انقراض گنهکاران(متی ۱۸:۸).[۲] "جهنم"، كه گهگاه بصورت "جهنم دره" در زبان فارسي متداول است، دره اي در اورشليم (بیت المقدس) است..............

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:جهنم/جهنم از ادیان مختلف,
ارسال توسط مرتضی عباسی

سؤال خیلی کلی است و پاسخ مفصّلی را می طلبد که از حوصلة این نوشتار خارج است. حال پیرامون پرسش مطالبی را به اختصار برای شما بیان می داریم:
1ـ ادیان از دید کلی به دو مجموعه تقسیم می شوند: توحیدی و غیر توحیدی. ادیان توحیدی مانند اسلام، مسیحیت و یهودیت. در این ادیان سه اصل و رکن اعتقادی پذیرفته شده است: توحید، نبوت و معاد، که در ادیان غیر توحید چندان خبری از این ها نیست...............

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 


 دعا کنید بیاید مسافری که نیامد

 

 
وکوچه کوچه بنازم به عابری که نیامد
 

 
دوباره مثل گذشته تمام فاصله ها را
 

 
غزل غزل بنویسم به شاعری که نیامد
 

 
شکسته بغض غرورم در انتظار عجیبی
 

 
دعا کنید بیاید مسافری که نیامد
اللهم عجل الولیک الفرج
 
برای دیدن و خواندن اشعارامام زمان به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:امام زمان/مهدویت/ظهور/دعا,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به گزارش ایرنا از سوره مهر ، در این مراسم محمدرضا شرف الدین، پرویز شیخ طادی، رزیتا غفاری و سیاوش سرمدی به نمایندگی از هنرمندان سینما، احمدزاده را در اهدا لوح یادبود و هدایا به خانواده شهید محمودی همراهی می‌كردند.

از زندگی شهید جمشید محمودی، فیلم تلویزیونی به نویسندگی حبیب احمدزاده و كارگردانی پرویز شیخ طادی با نام 'چتری برای كارگردان' ساخته شده كه بارها از شبكه‌های مختلف سیما پخش شده است.

این فیلم بر اساس داستانی با همین نام از كتاب (داستان‌های شهر جنگی) حبیب احمدزاده اقتباس شده است.

شهید جمشید محمودی از جمله رزمندگانی بود كه ضمن حضوردر عملیات های مختلف از بدو شروع جنگ تحمیلی تا لحظه شهادت، هرگز رسالت هنری خود را به عنوان فیلم ساز غیرحرفه‌ای جنگ فراموش نكرد و در سال 1366 در جزیره مینو آبادان به شهادت رسید.

كتاب 'داستان‌های شهر جنگی' را انتشارات سوره مهر منتشر كرده و تاكنون بارها تجدیدچاپ شده است. این كتاب را پال اسپراكمن و كریستف بالایی به زبان های انگلیسی و فرانسه ترجمه كرده‌اند كه در كشورهای آمریكا و فرانسه به چاپ رسیده است.




تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:شهید/سیمرغ بلورین/جشواره,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

چه دستي پشت اين ماجراست؟/ فعالیت رستوران آمریکایی در ایران

در حالي كه انتظار مي رفت، مسئله شروع به كار رستوران هاي زنجيره اي KFC در ايران با اطلاعيه وزارت بازرگاني منتفي تلقي شود، اولين رستوران با آرم و لوگوي KFC در كرج آغاز به كار كرد و رسانه ها نيز با درج خبر افتتاح اين رستوران اين عمل به اصطلاح خلاف! را به خوبي پوشش دادند..........



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:رستورانKFC,
ارسال توسط مرتضی عباسی

از "قیام" موشک‌ها تا "نوید" ماهواره‌ها همراه با عکس

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یکی از مراکز اصلی پشتیبان در طراحی، ساخت و تجهیز یگان های رزمی کشور در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این سال با ارائه دهها پروژه مهم دفاعی از جمله پرتاب ماهواره، تولید و تحویل‌دهی انبوه سامانه‌های موشکی قیام، ظفر و شلمچه، انواع سامانه‌های اپتیک و الکترونیک و نیز انواع سامانه‌های پدافند هوایی، نقش بسزایی در ارتقا توان دفاعی کشور ایفا کرد.
در این گزارش سعی شده است همزمان با آخرین روزهای سال ۹۰، به معرفی مجدد برخی از پروژه های به انجام رسیده از سوی سازمان های تبعه وزارت دفاع از جمله سازمان صنایع هوافضا، سازمان صنایع دفاع، سازمان صنایع دریایی و سازمان الکترونیک (صاایران) پرداخته شود...................



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:موشك قيام,ماهواره نويد,وزارت دفاع,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 نیویورک اولین هدف ایران در حمله به آمریکا! 

آنچه آمریکا اکنون شاهد آن است افزایش و رشد روز‌افزون یک تهدید امنیت ملی خیالی است که باعث می‌شود مردم آمریکا باور کنند که هدف بعدی ایران خاک آمریکا خواهد بود.

شبکه خبری راشا تودی طی گزارشی اعلام کرد که نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ حاکی از این است که آمریکا‌ئیان ایران را به عنوان بزرگ‌ترین محور شرارت در روی کره زمین می‌دانند. با توجه به اینکه نه ارتش و نه سازمان‌های جاسوسی آمریکا هیچ یک معتقد نیستند که ایران می‌تواند به خاک آمریکا حمله کند، پس چرا رسانه‌های آمریکا نسبت به ایران که 10 هزار کیلومتر با آنها فاصله دارد دچار تشنج شده‌اند؟

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:ترس/هراسی/ايران هراسي,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

  اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر

همان گونه که پیش بینی می شد، امواج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حال محدود کرده حوزه نفوذ رژیم صهیونیستی است و اثرات این امر هر روز بیش از پیش آشکار می شود. آخرین مورد از این دست، امروز در رابطه با کشور مصر اتفاق افتاد.

 پارلمان مصر که اکثریت آن را نیروهای اسلام گرا تشکیل می دهند، به اتفاق آرا به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و همچنین قطع صادرات گاز به این رژیم رأی داد. گفته می شود این اقدام به دلیل وقوع حملات جدید از سوی رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفته است.................
 




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب::حوادث مصر,مجلس مصر,اخراج سفير,,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

نحوه آموزش همنوع کشی به سربازان آمریکایی

یک روزنامه انگلیسی با ارائه تحلیل جالبی از آموزش‌های نظامی سربازان آمریکایی، کشتار غیرنظامیان در افغانستان را نه نتیجه جنون شخصی یک سرباز، بلکه ماحصل طبیعی نظامی می‌داند که کشتار همنوع را عادی جلوه می‌دهد.

به گزارش فارس روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای به تحلیل آموزش‌هایی پرداخت که کشتار به دور از تعقل‌ورزی طبیعی را در سربازان آمریکایی تقویت کرده و رسم همنوع‌کشی را به آنها آموزش می‌دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:آمریکایی/آدم کشی,
ارسال توسط مرتضی عباسی
ارسال توسط مرتضی عباسی

اینك هزاره‌ها وسده‌های بسیار تاریخ است كه اقوام و طوایف فراوان ساكن در نجد ایران تغییر فصل و سال و نو شدن زندگی در جامعه و طبیعت را با آداب و سنن ویژه ملی و قومی خود جشن می‌گیرند و چهره این سرزمین كثیرالمله را دگرگون می‌كنند و بر هر یك از آداب و رسم‌ها نامی ویژه می‌نهند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:عید/عیدنوروز/درمورد عید نوروز/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

 

کم خونی چیست؟ آهن عنصری معدنی است و نقش اساسی آن انتقال اکسیژن در بدن می باشد. در کم خونی ناشی از فقر آهن گلبول های قرمز قادر به حمل اکسیژن مورد نیاز بدن نبوده، در نتیجه فرد با کاهش تمرکز، خستگی، کسالت، افزایش احتمال سرما خوردگی و عفونت ها مواجه می شود.

 

 

علاوه بر این آهن در بالا بردن توانایی دستگاه ایمنی فوق العاده مؤثر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی
«ایران عاقلانه رفتار می کند و رئیس جمهور عاقلی دارد، بطور کل شکل ایرانی ها با غربی ها فرق دارد، آنها تمام مسئولیت کارهای خود و عواقب آن را در نظر می گیرند.»

 

 

روزنامه "هاآرتص" جمعه 9 مارس(19 اسفند) نوشت: «رئیس سابق موساد گفته است که اکنون زمان حمله به ایران نیست.»
بر اساس این گزارش، "مئیر داگان" در گفتگو با شبکه آمریکایی سی بی اس ( CBS)گفت: «ایران عاقلانه رفتار می کند و رئیس جمهور عاقلی دارد، اساسا شکل ایرانی ها با غربی ها فرق دارد، آنها تمام مسئولیت کارهای خود و عواقب آن را در نظر می گیرند.»
داگان در ادامه ضمن اعتراف به کمک و حمایت رژیم صهیونیستی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: «غرب باید به جای علمیات نظامی به دنبال تغییر رژیم ایران باشد و اکنون وظیفه ماست که به هر کسی که آشکارا به مخالفت علیه رژیم ایران می پردازد، کمک و حمایت کنیم.»
هاآرتص در پایان نوشت: «در پایان این گفتگو وقتی که گزارشگر شبکه" "CBS از "مئیر داگان" پرسید آیا اسرائیل به معترضان انتخابات 2009 در ایران کمک کرده، وی از جواب دادن طفره رفت و پاسخی نداد.»

 




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:جنبش ماسون ستیزی,
ارسال توسط مرتضی عباسی

با سلامی دوباره امروز می خواهم یک بازی بسیار جذاب آنلاین اینترنتی که هزاران نفر طرفدار دارد را به شما معرفی کنم .

اسم این بازی رانندگان حرفه ای است که واقعا زیبا است اما نیاز به سرعت اینترنت بالا دارد که حداقل آن سرعت اینترنت 512 kb بر ثانیه است .

حالا اگر شما توانستید این بازی جذاب را به صورت آنلاین بازی کنید احتمال زیاد خیلی حال می کنید چون این بازی هر انسانی را به وجد می آورد .

هم جذاب است و هم جالب تازه باعث می شود که شما دوستانی جدید پیدا کنید .

محیط این بازی که دارای گاراژ و تعمیرگاه است و می توان با مسابقه پول در آورد و ماشین عوض کرد بازی را برای مخاطب شیرین و دوست داشتنی میکند . 

فکر می کنم که شما الان منتظر آدرس این بازی هستید پس برای رفتن به بازی و ثبت نام در آن بر روی گزینه ی زیر کلیک کنید و یا از آدرس آن در مرورگر خود استفاده کنید. من تصاویری از این بازی را در اینجا برای شما قرار می دهم.

برای دیدن عکس ها در اندازه ی بسیار بزرگ و با کیفیت خوب بر روی آن ها کلیک کنید


                      No Image...                                      No Image... 

             

                      No Image...                                      No Image...




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

مردی که بدون تپش قلب زندگی می کند


دو پزشک آمریکایی قلبی مصنوعی را به یک مرد 55 ساله پیوند زدند که به وی اجازه می دهد بدون اینکه ضربان قلب داشته باشد زندگی کند. 



ضربان قلب در تصور عام نشانه ای از حیات است. این درحالی است که به نظر می رسد تپش قلب یک نشانه لازم و حتمی برای حیات به شمار نمی رود. به طوریکه دو پزشک موسسه قلب تکزاس نشان دادند "قلبی که نمی تپد" و "بیمار بدون نبض"، حقیقت و آینده جراحی قلب هستند.






ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 


هاآرتص: ایران را با اینترنت بی‌ثبات کنید!

در شرایطی که رژیم صهیونیستی در پی لفاظی‌های ضدایرانی خود از مطرح بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت می‌کند، هاآرتص به استفاده از اینترنت برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران پرداخت.

رجا:روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی به قدرت جهان برای استفاده از اینترنت برای ایجاد ناپایداری در نظام ایران پرداخت که خلاصه این گزارش به شرح ذيل............

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:هاارتص,صهيونيست,,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از درهم برهم: از كابل، نیروی های بین المللی مستقر در افغانستان'ایساف ' در بیانیه ای اعلام كرد: نیروهای آمریكایی با همكاری مقام های افغان درباره این حادثه تحقیق خواهند كرد.

فرماندار قندهار گفت: یك نظامی آمریكایی روز شنبه با ترك پایگاه خود در قندهار، به سوی غیرنظامیان افغان تیراندازی كرد.

به گفته وی بر اساس گزارش های اولیه 16 غیرنظامی در این حادثه كشته شدند.

نظامیان امریكا به بهانه تامین امنیت و مقابله با گروه طالبان اكنون به مدت بیش از یك دهه در افغانستان حضور دارند و در این مدت دامنه خشونت ها، درگیری های مسلحانه و كشت و قاچاق مواد مخدر در این كشور افزایش یافته است .




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:زنده/زن,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به گزارش ایرنا،به نقل از درهم برهم: دانشجویان حاضر در صحنه دیروز (شنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند كه این دومین تظاهرات دانشجویان دانشگاه 'ملك خالد' در شهر جنوبی 'ابها' در هفته جاری است كه نیروهای امنیتی آنان را متفرق كرده و در جریان آن دهها تن زخمی شدند.

یك دانشجوی این دانشگاه به رویترز گفت: امروز تعداد غایبین بسیار زیاد بود. تعدادی نیروی پلیس و نیروهای (موسوم به) امر به معروف و نهی از منكر در خارج دانشگاه صف آرایی كرده بودند اما كسی دستگیر نشد.

تصاویر منتشر شده در اینترنت حاكی از آن است كه حدود 200 دانشجوی دختر در دانشگاه ملك خالد در حال تظاهرات بوده و خواستار بركناری مدیر این دانشگاه هستند.

'عبدالكریم الحنینی' معاون فرماندار منطقه 'عسیر' عربستان گفت كه معتقد است دانشجویان حق این را دارند كه تظاهرات كنند و مقامات محلی در صدد آن هستند كه با برقراری یك كمیته، خواسته های آنان را بررسی كنند.

حدود هشت هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه چهارشنبه گذشته در اعتراض به تصمیم دانشگاه برای حذف نظافتچی های دانشگاه به بهانه بی توجهی به نظافت دانشگاه تظاهرات كردند.

درپی این تظاهرات نیروهای امنیتی وابسته به پلیس و هیأت امر به معروف و نهی از منكر با باتوم به دانشجویان دختر حمله كرده و آنان را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام كرد 53 دانشجوی دختر مجروح شدند.




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:خیابان, سان, باغ وحش,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

نمایش شبیه سازی شده از یک سیاه چاله در برابر ابر ماژلانی بزرگ.

سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که هیچ چیز، حتی نور نمی‌تواند از میدان گرانشی آن بگریزد.[۱] وجود سیاه‌چاله‌ها در نظریه نسبیت عامآلبرت اینشتین پیش بینی می‌شود. این نظریه پیش بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان وتشکیل سیاهچاله شود. پیرامون سیاهچاله رویه‌ای ریاضی به نام افق رویداد تعریف می‌شود که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون .

سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که هیچ چیز، حتی نور نمی‌تواند از میدان گرانشی آن بگریزد.[۱] وجود سیاه‌چاله‌ها در نظریه نسبیت عامآلبرت

اینشتین پیش بینی می‌شود. این نظریه پیش بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان وتشکیل سیاهچاله شود. پیرامون سیاهچاله رویه‌ای ریاضی به نام افق رویداد تعریف می‌شود که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون برگردد و نقطه بدون بازگشت است. صفت «سیاه» در نام سیاه‌چاله به این دلیل است که همه نوری که به افق رویداد آن راه می‌یابد را به دام می‌اندازد که این دقیقا مانند مفهوم جسم سیاه در ترمودینامیک می‌باشد.[۲]مکانیک کوانتوم پیش‌بینی می‌کند که سیاهچاله‌ها مانند یک جسم سیاه با دمای متناهی از خود تابش‌های گرمایی




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:جاله/جاله فضایی/سیاه جاله,
ارسال توسط مرتضی عباسی

اکثر ما تلاش می‌کنیم که یک یا دو کار را خیلی خوب یاد بگیریم—چیزهایی که به کار مربوط می‌شوند یا یک یا دو سرگرمی و کار تفریحی. اما بااینکه خیلی مهم است درمورد چیزهایی که برایمان مهم هستند اطلاعات عمیق و کامل به دست آوریم، به همان اندازه مهم است که درک کلی خود از دنیا را هم بالا ببریم.

خیلی افراد تصور می‌کنند که یادگیری فقط به خاطر نفس یادگیری برای بچه‌های مدرسه‌ای است. چیزهایی که در زندگی آنها تاثیر مستقیم نداشته‌ باشند به نظرشان پیش پا افتاده می‌رسد. آنها تصور می‌کنند که برای یاد گرفتن این مطالب وقت نیست و کارهای مهمتری برای انجام دادن دارند.

اما دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند یاد گرفتن یک مطلب جدید در روز بسیار مفید است اما بهترین دلیل آن هیچ ارتباطی با عملی بودن آن مطالب ندارد—ما موجوداتی علم‌آموز هستیم و یادگیری بخشی از انسان بودن ما است و زندگیمان را ارزشمند می‌کند. در زیر به فواید دیگر آن اشاره می‌کنیم:

• یادگیری موضوعات مختلف دیدگاه ما را در زمینه‌های تخصصی روزانه تقویت می‌کند.
• یادگیری به ما کمک می کند با موقعیت‌های جدید راحت‌تر و آماده‌تر خودمان را تطبیق دهیم.
• داشتن دانش گسترده در موضوعات مختلف با کمک به ما برای خلاقانه اندیشیدن و فراهم کردن الگو، ابتکار و نوآوری را در ما تقویت می‌کند.
• یادگیری شخصیت ما را عمیق‌تر می‌کند و باعث می‌شود در نظر اطرافیانمان الهام‌بخش‌تر باشیم.
• یادگیری اعتمادبه‌نفس ما را افزایش می‌دهد.
• یادگیری درکی از فرایندهای تاریخی، اجتماعی و طبیعی در اختیار ما قرار می دهد که موجب تاثیر گذاردن بر زندگی‌های ما می‌شود.
• یادگیری زندگی ما را ارزشمند‌تر می‌کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:چگونه هر روز چیز تازه‌ ای یاد بگیریم؟ ,
ارسال توسط مرتضی عباسی

تحول ساختار شبکه های انرژی جهانی پس از فاجعه فوکوشیماانتشار سیلی از اخبار ناگوار و دلخراش درباره فاجعه اتمی فوکوشیما دائیچی ژاپن مانع از مشاهده علائمی نشده که نشان می دهند این فاجعه تماما ناگوار نبوده و تاثیرات هرچند کوچک اما مثبتی هم داشته است.به گزارش خبرگزاری مهر، در پی این فاجعه بسیاری از کشورها سطح هشیاری خود را در برابر وقوع فاجعه ای مشابه افزایش داده و برای جلوگیری از شکل گیری چنین بحرانی، بسیاری از برنامه های مرتبط با نیروگاهها و مراکز تامین انرژی خود را تغییر داده اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:بمب اتم/فوکوشیما/فاجعه هسته ای,
ارسال توسط مرتضی عباسی
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

انسانها زمانی نا امید میشوند که چیزی به موفقیت آنها باقی نمانده

430802_218355211589560_148843731874042_447233_251592440_n
تصاویر بیشتر در ادامه مطلب
میگن تو جهنم کبریتاش اینجوریه ! حساب کنید اجاق گاز را !
25688.aspx
جدیدترین آناتومی بدن انسان ! :)
 
 
 
 
376012_323785910985511_232443890119714_1085203_1409865921_n
برای عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:عکس جالب,عکس,عکس خنده دار,عکس باحال,,
ارسال توسط مرتضی عباسی




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:عکس جالب,عکس,عکس خنده دار,عکس باحال,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

تا سال 1945 میلادی غالب جنگ‏ها "جنگ سخت" بود. پس از آن با توجه به دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و بلوک غرب، دور جدیدی از رقابت ها میان آمریکا و شوروی سابق آغاز شد که به "جنگ سرد" مشهور شد. جنگ سرد ترکیبی از جنگ سخت و جنگ نرم بود که طی آن دو ابر قدرت در عین تهدیدهای سخت از رویارویی مستقیم با یکدیگر پرهیز می‏کردند.

با فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی و پایان جنگ سرد کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و... دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی


همانطور که اطلاع دارید چندی پیش مقامات رژیم کثیف صهیونیستی و در پی آن مقامات بعضی از کشورهای غربی در حالی که به شدت از طرف افکار عمومی مردم کشورهای خود به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی تحت فشار هستند به خود جرات دادند تا ملت بزرگ ایران و فرزندان غیور آن را تهدید به حمله و ترور کنند. این تهدید بیشتر شیبه جوک بود! جای جواب دادن هم نداشت! ولی خب معمولا جماعتی که مسندهای تاثیر گذار و تصمیم گیر را در غرب بر عهده دارند، جماعت عاقلی نیستند و در همه ی آنها درصدی از جنون یافت می شود!! و از آدم دیوانه هم هر کاری بر می آید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

درباره یونان باستان چه مي‌دانیم؟ یونانی كه از ابتدی تاریخ تا صدر اسلام روابط و برخوردهی گوناگون با ایران داشته است، گاه جزئی از شاهنشاهی هخامنشی و گاه همسایه و هم‌مرز آن در شمال غربی قلمرو ایران‌زمین بوده‌است و مهد فیلسوفان، سیاستمدران و خطیبان شناخته‌ شده است.

 درباره هرودوت كه اروپایي‌ها به غلط و عمداً او را “پدر تاریخ” كرده‌اند و درباره غرض‌ورزي‌های  او در نقل تاریخ و مخصوصاً روابط آتن با  ایران چه مقدار اطلاع داریم. ین به اصطلاح “پدر تاریخ” نه فقط نسبت به یران كینه مي‌ورزیده كه حتی در مورد یونانیان غیر آتنی نیز دست به تحریف تاریخ و سرهم‌بندی جعلیات زده‌است چندان‌كه مورخ یونانی دیگری به نام  پلو تارك در همان عصرِ باستان كتابی در افشی جعلیات و تحریفات او باعنوان در خباثت هرودوت تألیف كرده بوده‌است…



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی
سرويس درهم برهم- بحران بدهي در آمريكا سبب بروز اختلاف جدي بين دو حزب جمهوري خواه و دموكرات در تعيين راه مقابله با مشكل شد.


به گزارش «تابناك»، ميرزا قلمدون در سفري كه شخصا براي پيگيري جوانب اين بحران به ايالات متحده آمريكا داشت اين كاريكاتورهاي غربي را مستقيما از هنرمندان منتقد آن ديار دريافت و براي خوانندگان تابناك به ارمغان آورد (فيل در آمريكا سمبل حزب جمهوري خواه و الاغ سمبل حزب دموكرات مي باشد):



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

هزار موشك آماده شليك يعني چه

 

(درود بر ایرانو ایرانی) ايران در صورتي كه مورد كوچكترين تعرضي واقع شود در همان دقايق اوليه ۱۱ هزار موشك را به سوي اسرائيل و منافع آمريكا در منطقه شليك مي كند.
به گزارش کیهان، سرلشكر زكريا حسين رئيس پيشين آكادمي عالي مصر ضمن بيان مطلب فوق به العالم گفت: در صورت هرگونه درگيري، منافع آمريكا در همه جاي خاورميانه در معرض تهديد و حمله خواهد بود.
 

عشقم فقط وطنم

برید ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی
آموزش دانش آموزان اسراییلی برای جنگ با ایران
 
بر اساس این گزارش در پی دیدار دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و مذاکره درباره بحران اتمی ایران، آموزش به شهروندان برای استفاده از پناهگاه‌های شهری در تل آویو آغاز شده است.

به گزارش بازتاب، تلویزیون "یورو نیوز" اعلام کرد دولت اسرائیل آموزش شهروندان خود را به منظور آمادگی برای جنگ با ایران آغاز کرده است.............




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:دانش آموزان اسراییلی,,,
ارسال توسط مرتضی عباسی