درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

آیا قلب یک نهنگ آن هم از نوع نهنگ آبی را دیده‌اید. طول نهنگ‌های آبی ۳۰ متر یا به اندازه یک زمین بازی بستکبال است و وزن آن به ۲۰۰ تن یا وزن ۱۵ سرویس مدرسه است.

وزن زبان نهنگ آبی به تنهایی ۴ تن است و با این توصیف می‌توانید بفهمید که برای چنین بدنی چه قلبی لازم است.

قلب نهنگ آبی به اندازه یک ماشین مینی کوپر ۹۰۷ کیلوگرمی است و در هر دقیقه تنها ۵ الی ۶ بار بیشتر نمی‌زند و جالب آنکه می‌توان ضربان قلب وی را از ۳ کیلومتری تشخیص داد.

تصور کنید، رگ‌ها و شریان‌های این قلب چه اندازه است. در این‌باره تنها کافی است گفته می‌شود که یک انسان به راحتی می‌تواند وارد این رگ‌ها شود و در آنها قدم بزند!!



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:نهنگ/تنبل/ قلب /,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به گزارش نشانه نیوز، سیاه خان بوشهری در صد و یک سال پیش در سال  ۱۲۹۱ شمسی در اطراف شیراز در روستایی در اطراف زرقان در خانواده ای کشاورز با زایمان طبیعی به دنیا آمد.او از ۶ سالگی به بعد به طور ناگهانی سریع  دچار رشد بدنی شد به طوری که در ۹ سالگی ۲۰ ساله به نظر می‌رسید. روزها در کنار خیابان و پیاده رو، کنار جوی آب و زیر سایه درختان و ساختمان‌ها او را روی تکه پارچه‌ای می‌نشاندند و مردم و رهگذران به صورت سیرک یا نمایش به دیدن هیکل و قیافه وحشتناک او می‌آمدند و گاه بعضی تماشاچیان به او کمک‌های مادی مختصری به صورت صدقه می‌کردند.


*مطلبو رو حتما بخون*



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی