درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

تاسیسات هسته ای کشور در مقابل حملات سایبری ایمن هستند
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: روزانه ویروس های فراوانی در دنیا تولید می شود که قرارگاه دفاع سایبری آنها را مورد رصد قرار می دهد و تاکنون اثر مخربی از آنها در داخل کشور ایجاد
نشده است.........



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

«ارتش اسرائیل» حریف «لشگر موش‌ها» نمی‌شود

ارتش اسرائیل بیش از ۵ ماه است با موش‌هایی مبارزه می‌کند که یک پایگاه نظامی ارتش را در جنوب فلسطین اشغالی به اشغال خود در آورده‌اند. سربازان ارتشی که خود را پنجمن ارتش قدرتمند دنیا می‌داند اعلام کردند: ما از ترس شبها خواب نداریم........



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:لشکر موشها,
ارسال توسط مرتضی عباسی

فشار نفت قطع شد ، فشار خون اروپا افتاد !

صادرات نفت به باند آمریکایی اروپا ، قطع شد

به گزارش درهم برهم به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش‌های انرژی و بانکداری ایران، صادرات نفت به 6 کشور اروپایی از جمله، هلند، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان و پرتغال را متوقف کرد. سفرای این 6 کشور امروز به وزارت خارجه ایران دعوت شده بودند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:نفت ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی

"گوگل" ایمیل‌‌های ما را می‌خواند تا آگهی‌های تجاری به آن ها ارسال کند. زمانی که از "Google Map" استفاده می‌کنیم، آن ها می‌دانند که چگونه ما از نقطه آ به نقطه ب می‌رویم. زمانی که از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنیم، آن ها می‌دانند که دنبال چه چیزی هستیم. آن ها تمام این اطلاعات را می‌خوانند، اما ما با آن ها معامله‌ای می‌کنیم مبنی بر این که از این اطلاعات علیه خودمان استفاده نکنند، تا به شعارشان یعنی "بد نباش!" (Don't Be Evil) پایبند باشند. اما آیا واقعا این‌گونه است؟



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:گوگل,دستگاه جاسوسي,,
ارسال توسط مرتضی عباسی

پیامدهای بی حجابی و بی عفتی از نظر اسلام

آزادی در مسائل جنسی سبب شعله ور شدن شهوات به صورت حرص و آز می گردد، از نوع حرص و آزهائی که در صاحبان حرمسراهای رومی و ایرانی و عرب سراغ داریم ولی ممنوعیت و حریم، نیروی عشق و تغزل و تخیل را به صورت یک احساس عالی و رقیق و لطیف و انسانی تحریک می کند و رشد می دهد و تنها در این هنگام است که مبدأ و منشأ خلق هنرها و ابداعها و فلسفه ها می گردد. بدون شک آن مقدار که تبرج و خودنمائی زن در اجتماع و معاشرتهای آزاد سبب انحراف جنسی می شود به مراتب بیشتر از آن است که محرومیت و دست نارسی سبب می گردد...........



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:ازيگران سينما,بي حيايي,فيلم فجر,,
ارسال توسط مرتضی عباسی
 
 
 Boraghنفربر زرهی است که توسط ایران ساخته شده است. انطور که از شواهد بر می اید براق مهندسی معکوس و  مدل ارتقا داده شده نفربر چینی WZ-501/503 یا همان تیپ 86 است که خود از نفربر BMP-1 شوروی سابق مشتق شده است.
البته براق در قسمت های زیادی شامل بهینه سازی و ارتقا شده که این نفربر را بکلی از مدل های ذکر شده متمایز می کند،این ارتقا ها شامل کاهش وزن،افزایش سرعت در جاده،زره قوی تر،سیستم حفاظت NBC   و نصب دوربین دید در شب  تجهیزات نصب شده بر روی آن بوده است.
تا سال 2010 و  زمان نگارش این گزارش  هفت گونه متفاوت به علاوه تعداد زیادی از این نفربر طراحی و برای انجام عملیات آبی خاکی طراحی شده است. این هفت گونه شامل  آمبولانس،خودرو پشتیبانی و مهندسی،حمل مهمات،خمپاره انداز، مجهز به ضدهوایی و مجهز به موشک ضد تانک و خودرو فرماندهی و حمل نفر است.
 
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

نیرو ویژه های سپاه ( صابرین )
کسانی که چهره هایشان در تصاویر معلوم است همه در جریان درگیری های اخیر با پژاک به درجه رفیع شهادت نائل شده اند .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:کماندو/صابرین/ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی

تانک ذوالفقار از تانک‌های ایرانی است که در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار دارد
این تانک در سه مدل ۱، ۲ و ۳ ساخته شده‌است. توپ این تانک بدون خان با پخش‌کننده دود است. تانک ذوالفقار طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش میباشد. موتور این تانک در مدلهای اولیه از اوکراین خریداری میشد ولی امروزه به طور کامل در داخل کشور ساخته میشود.
ایران به جز تانک ذوالفقار، تانک سفیر۷۴ را نیز تولید می‌کند. (سفیر ۷۴، همان تانک T-۷۲S روسی است) صنایع دفاعی ایران همچنین زره پوش‌های تندر ۱ و ۲ و همچنین نفربری به نام براق را نیز به تولید رسانده‌است.......



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:تانک/تانک ذولفقار,
ارسال توسط مرتضی عباسی

آشنایی با نارنجک انداز اتوماتیک MK-19

این تیربار نارنجک انداز ، نخستین بار در سال 1960 طراحی و ساخته شد. این تیربار به زودی جای تیربارهای کالیبر 50 میلیمتری را در نیروی زمینی امریکا خواهد گرفت. در حال حاضر هم در نیروی دریایی ، یگان تفنگداران دریایی و نیروی هوایی امریکا از این سلاح استفاده می شود. تيربار نارنجک انداز 40 ميليمتري MK-19 ، با هدف اجرای آتش پرحجم و سرکوب کننده برضد نیروها و سنگرها و خودروهای سبک دشمن ، برروی خودروهای هامر ، کامیون ها و خودروهای پشتیبانی M88 نصب می شود. در عملیات طوفان صحرا ، امریکایی ها از این سلاح استفاده می کردند....



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:یک پیروزی دیگر ایران/نارنجک اندازMK-19,
ارسال توسط مرتضی عباسی

انتخابات جریانی رسمی است که هر گام آن از پیش تعیین شده می باشد. انتخابات برای تصمیم گیری مردم یا بخشی از مردم است که شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست یا مسولیتی و برای مدتی معلوم با ریختن رای خود به صندوق‌های انتخاباتی می گزینند.[۱]. هدف اصلی از انتخابات سیاسی انتخاب نمایندگان مردم می‌باشد که به آن دموکراسی نمایندگی[۲] می گویند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:انتخابات/رای/همه چیز,
ارسال توسط مرتضی عباسی

خداوند تنها برای‌ دین‌ شرافت‌ و كرامت‌ قائل‌است‌ و بر همین‌ اساس‌ پارساترین‌ افراد را باكرامت‌ترین‌ می‌داند و حجاب‌ در تعریف‌ خالق‌انسان‌ یكی‌ از نمادهای‌ پارسایی‌ است‌.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:حجاب/حلالوحرام/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی‌است که در زمان عیلامی‌ها و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده‌است. چغازنبیل بخش به‌جامانده از شهر دوراونتش است.

این سازه در ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای‌گرفت.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:مستند از ایران/چغازنبیل,
ارسال توسط مرتضی عباسی

نهنگها (Cetacea) پستاندارانی هستند که همیشه در آب زندگی کرده و ساختمان بدن آنها بسیار برای زندگی در آب مساعد می‌باشد. بدن آنها مانند ماهی دوکی شکل است و سر بزرگ و ناحیه گردن کمی باریک شده است. دستها تبدیل به باله شنا شده و پاها از بین رفته‌اند. در انتهای بدن دم پهن افقی دو قسمتی وجود دارد. عضو اصلی حرکتی در نهنگها باله دمی است و باله‌های پارویی شکل جلویی که بدون ناخن هستند حرکات بدن را به طرف بالا و پایین تنظیم می‌کنند. نهنگها به دو راسته تقسیم می‌شوند:



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:انواع نهنگر,نهنگ دندان دار,نهنگ بی دندان,
ارسال توسط مرتضی عباسی

جالب از زندگی محبوب ترین بازیکن استقلال

    پدرش کارمند صنایع دفاع بود و روز وشب برای رتق وفتق امور روزمره  کار می کرد وباز هشتش گرو نهش بود



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:زندگی نامه فرهاد مجیدی/استقلال,
ارسال توسط مرتضی عباسی

علي کريمي متولد 17 آبان 1357 در شهريار است.در تيم ملي و تيم هاي باشگاهي شماره ي 8 را مي پوشد فعاليت مورد علاقه اش هم واليبال ساحلي است.

علی کریمی



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

روز ولنتاین مصادف با 25 بهمن ماه ( 14 فوریه ) است که روز عشق و محبت نامیده شده و در این روز دخترها و پسرها به همدیگر هدیه میدهند تا عشق و علاقه خود را به یکدیگر به نحوی ابراز کنند… هدایای این روز معمولا آب نباتهای فانتزی(البته منظور همون کاکائو بوده به خاطر اینکه تهاجم فرهنگی نشه به جای واژه نامانوس کاکائو از آبنبات استفاده شده)، کارتهای نقاشی شده( این هم همون کارت پستال بوده)، طلا جواهرات سنگهای قیمتی عروسکهایی به شکل قلب و خرسهای کوچک و این قبیل کادوهاست…



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:ولینتان/روز عاشقا,
ارسال توسط مرتضی عباسی

پرسش و پاسخ ، در مورد صحيح بودن عقيده مردم اروپا در مورد وجود انسانهايي كه با نگاه كردن به ماه تبديل به گرگ مي شوند

دوستان خوبم به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:خرافات/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

1-ميز و فنجان 2- ميز و عقربه 3- تماس بوسيله كتابت 4- تماس در حال خلسه 5- تجسد روحي

                               به ادامه مطلب نگاه کنید یاد بگیرید انجام بدید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

آلمان نازی یا رایش سوم که به طور رسمی از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۳ رایش آلمان و بعد از ۲۶ ژوئن ۱۹۴۳ رایش بزرگ آلمان خوانده میشد به حکومت آلمان در دوران بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ اطلاق می‌شود که دولت آدولف هیتلر تا سال ۱۹۴۵ میلادی در آن کشور در راس حکومت بود. در این دوران، کشور آلمان تحت حکومت حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان به رهبری آدولف هیتلر به عنوان صدراعظم و پیشوا بود. وی از سال ۱۹۳۴ رهبر حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان شد. پس از روی کار آمدن نازی‌ها در سال ۱۹۳۳، نام رسمی آلمان تغییر نکرد و «رایش آلمان» (به آلمانی: Deutsches Reich) یا «رایش سوم» که از سال ۱۸۷۱ بود، باقی ماند.

پرچم نشان ملی


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:نازیها/آلمانیها/هیتلر/جنگ جهانی,
ارسال توسط مرتضی عباسی


گوردخمه های اسحاق وند

دوستان عزیز طبق جدید ترین نظری که آورده شده و از یه جای موثق هم هست: به احتمال بسيار زياد و با عنايت به مطالعات مرتبط با موضوع؛ اين گوردخمه ها مربوط به دوره هخامنشيان است و به احتمال زياد مقبره يكي از شاهزادگان و آنهم احتمالا "برديا" برادر كهتر كموجيه دوم باشد و اين با محتويات سنگ نبشته بيستون تطابق بيشتري دارد... دعوتتون می کنم به ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:گورخانه اسحاقوند/تاریخ کهن ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی

جالبه... حتما بخونيد(ادامه مطلب)



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:وصیئت نامه اسکندر مقدونی/اسکندرمقدمنی,
ارسال توسط مرتضی عباسی

پرونده:Shekargah-e-khosrow.jpg

شکارگاه خسرو پرویز (تپه مراد حاصل) از آثار باستانی ایران در شمال شهر کرمانشاه و پایین تر از تاق بستان قرار دارد، این مکان مربوط به دوره ساسانی و پادشاهی خسرو پرویز است که در اردیبشت ماه سال ۱۳۸۸ در کاوش‌های باستان‌شناسی بنا را بازسازی کردندکه چندی بعد به دلیل بارش باران بخشی از این بنا تخریب شد. این در حالیست که شکارگاه خسرو پرویز تنها شکارگاه بازمانده از دوران ساسانیان است.

شکار گاه خسرو پرویز (خسرو دوم ساسانی) در بلوار طاق بستان شهر کرمانشاهه. این اثر رو تقریبا یک ساله که حفاری و مرمت کردن. مسئول کاوش و حفاری شکارگاه دکتر رهبر (دکترای باستان شناسی) و تیمش بر عهده داشتند. خودم از نزدیک باایشون صحبت کردم و واقعا نگرانی رو توی چشماش دیدم. اگه اینجا اومده باشین می بینید که یه طرفش رو پل عبور وسایل نقلیه زدن و یه طرفش هم حوزه ی علمیه. واقعا جای تاسفه... حتی یه حصار دورش نکشیدن که کسایی که قصد خرابیش رو دارن نتونن اونجا برن یا حتی یه سایه بان که از بارون و برف در امان باشه . تنها کاری که براش کردن اینه که یه تابلو زدن و اعلام کردن که اینجا شکارگاه خسروپرویزه...لطف فرمودن واقعا. من خیلی ناراحت می شم این چیزا رو می بینم و نمی تونم کاری بکنم که از نابودی این اثر تاریخی جلوگیری کنم...




تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:شکارگاه خسرو پرویز/تاریخ ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 

كاخ خسرو در نزديكي شهرستان قصر شيرين است. مركز ساسانيان همان طور كه همه مي دانيم در اين زمان شهر باستاني تيسفون (در عراق امروز) بوده. در زمان خسرو پرويز، اين شاه ساساني  سعي كرده مقر حكومتي خود را از آنجا به قصر شيرين منتقل كند كه در اين رابطه دو نظريه وجود دارد: 1- بعضي از مورخين معتقدند كه به دليل خوابي كه وي ديده مبني بر اينكه ماندن در آنجا براي وي نامبارك است اقدام به اين كار كرده. 2- به خاطر آب و هواي اين ناحيه از ايران تصميم به جابه جايي مقر حكومتي گرفته.

در هر صورت، كاخ خسرو يكي از بناهاي قابل توجه عصر ساساني است كه تا حدودي نشان دهنده ي سبك معماري زمان خود مي باشد...

.::برای تکمیل اطلاعات به ادامه مطلب رجوع شود::.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:خاخ خسرو/تمدن ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی


شهر سوخته كجاست ؟ اين مردم موفق و دانا چه كساني بودند ؟ اينان چرا و چگونه همگي يكشب در آتش سوختند ؟؟ مردم شهر سوخته در 3 هزار سال پيش چگونه به اين همه علم و پيشترفت رسيده بودند ؟؟ آيا علم آنان از خارج از كره زمين به آنها آموزش داده شده بود ؟؟
آيا مردم شهر سوخته با موجودات فضايي در ارتباط بودند ؟؟
اينها سوالاتي است كه باستان شناسان طي سالها تحقيق هنوز به نتيجه اي نرسيدند و نمي دانند مردم اين شهر عظيم و مدرن و پيشترفته در 3000 سال پيش از كجا آمده بودند و چگونه به اين همه علم و دانش رسيده بودند و چگونه طي يك شب همگي در آتش سوختند و نابود شدند ؟؟!!!!!!

 

اگر مي خواهيد درمورد شهر سوخته بيشتر بدانيد لطفا... ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:شهر سوخته/عجایب شهر سوخته/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

هزاران سال از عمر اولین هرم بزرگ فراعنه که به دستور جوزر (Djoser) , دومین پادشاه از سلسه سوم فراعنه ساخته شد, می گذرد.
بنای این اهرام که به عنوان یکی از عظیم ترین عجایب هفت گانه جهان به شمار می آیند تا امروز نیز یکی از شاهکار های تکنیک مهندسی, طراحی و معماری محسوب می شوند.......



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی
ارسال توسط مرتضی عباسی

رودخانه نیاگارا و آبشار نیاگارا مرز بین ایالت انتاریو کانادا و ایالت نیویورک ایالات متحده امریکا است. جالب این که در هر دو کشور و در مجاورت آبشارهای نیاگارا، دو شهر به نام آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) وجود دارد. در مورد بخش آمریکایی آبشار نیاگارا در مقاله‌ی جداگانه‌ای به قلم شیوای آقای دکتر امیر پور عبدالله در همین وب سایت پرداخته شده است. آنچه در زیر می‌آید مطالب مرتبط با بخش کانادایی آبشار نیاگارا و سایر اطلاعاتی است که در آن مقاله نیامده است.

abshar-niyagara.jpg



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

دوران خردسالی کوروش را هاله ای از افسانه ها در برگرفته است. افسانه هایی که گاه چندان سر به ناسازگاری برآورده اند که تحقیق در راستی و ناراستی جزئیات آنها ناممکن می نماید. لیکن خوشبختانه در کلیات ، ناهمگونی روایات بدین مقدار نیست.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 بهمن 1390برچسب:کوروش بزرگ/زندگی نامه کوروش بزرگ,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به نظر شما پیرترین ستاره جهان چندساله است؟ به تازگی یک گروه بین المللی از ستاره شناسان به سرپرستی آنا فربل از دانشگاه تگزاس در رصدخانه آستین مک دونالد، سن یک ستاره پیر را در کهکشان راه شیری ما ارزیابی کرده اند. به گفته این پژوهشگران سن این ستاره 2/13 میلیارد سال است که به راستی غیرطبیعی است



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پیرترین ستاره/ستاره شناسی/ستارگان دنیا,
ارسال توسط مرتضی عباسی
پيرترين موجود زنده آسيا در ايران
سرو ابر كوه كه در استان يزد واقع شده يكي از كهن ترين درختان دنيا و پير ترين موجود زنده آسيا است.

 

به گزارش درهم برهم به نقل از شبكه اينترنتي مادر طبيعت: 10 اصله درخت كه پيرترين درختان دنيا هستند معرفي شدند. كهن ترين آنها با 5 هزار سال سن در كاليفرنيا و دومين درخت پير (سرو ابركوه) با حد اقل 4 هزار سال در ايران واقع شده است

 

 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:بزرگ عظیم/بزرگترین درخت ایران/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

 شهيد عباس بابايي، بزرگ مردي كه در مكتب شهادت پرورش يافت مجاهدي كه زهد و تقوايش بسان دريايي خروشان بود و هر لحظه از زندگانيش موج ها در برداشت. مرد وارسته اي كه سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگي و كرامت بود، رزمنده اي كه دلاور ميدان جنگ بود و مبارزي سترگ با نفس اماره ي خويش. از آن زمان كه خود را شناخت كوشيد تا جز در جهت خشنودي حق تعالي گام برندارد. به راستي او گمنام، اما آشناي همه بود. از آن روستاييِ ساده دل، تا آن خلبان دلير و بي باك. شهيد بابايي در سال 1329، در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

موآیی‎ها پیکره‎هایی شبیه انسان هستند که قرن‎هاست در جزایر پلینزی ( جزایر اسپیترن ) قرار دارند. این پیکره‎ها در بین سال‎های 1250 تا 1500 قبل از میلاد از سنگ خارا تراشیده شده‎اند. نیمی از این پیکره‎ها هنوز در این جزایر باقی مانده است اما بعدها به دلایل نامعلوم صدها موآیی به سکویی سنگی که آهوس نامیده مي‎شود، انتقال داده شدند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:موآیی/عجایب هفتگانه/عجیب,
ارسال توسط مرتضی عباسی

مطابق یک فرضیه علمی معاصر، سیر تکاملی نخستین میمونهای انسان نما (اجداد انسان) در حدود 4 میلیون سال پیش در آفریقا آغاز گردید. سپس ، میل دگرخواهی مهاجرت این میمونهای انسان نما را به آسیا و اروپا جایی که آنها تکامل خود را ادامه دادند ، منتقل نمودند آنهایی که در آفریقا باقی ماندند به روند تکامل خود ادامه دادند و به صورت انسانهای امروزی در آمدند و سرانجام آنها به همه نقاط جهان مهاجرت کردند و جای همه میمونهای انسان نمای اولیهhominids را گرفتند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

اقوام سرخپوست آمریکای شمالی از بازماندگان گروه‌هایی هستند که در حدد بیست هزارسال پیش از میلاد از نواحی سر شمال سبیری گذشته و به قاره جدید وارد شده بودند.برخلاف ساکنان مزوآمریکا و نواحی متمدن آمریکای مرکزی و جنوبی, سرخپوستان آمریکای شمالی چندان متمدن نبوده و حالتی نیمه بدوی داشتند.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

بیشتر مردم ستاره دنباله دار را تکه‌ای غبار آلود در آسمان تصور می‌کنند. ابتدا ستاره دنباله دار به صورت جسم تار و مه آلودی در آسمان می‌شود و به آرامی در میان ستارگان حرکت می‌کند و درخشانتر می‌گردد، سپس دوباره کم نور می‌شود و ناپدید می‌گردد. از تکه غبار آلود به تدریج دنباله‌ای خارج می‌شود که در جهت مخالف راستای خورشید کشیده شده است. همچنان که ستاره دنباله دار درخشانتر می‌شود، دم آن نیز درازتر می‌شود، بطوری که گاهی تا دور دستهای آسمان امتداد می‌یابد. سپس دنباله کوتاه و ناپدید می‌شود.


img/daneshnameh_up/1/14/Satarehali.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:ستاره شناسی/ستاره دنباله دار/,
ارسال توسط مرتضی عباسی
d55a5a42eac3910d77a7be5858e63936 آیا برترین حیوان ها را می شناسید؟

آیا می دانستید در دنیای شگفت انگیز حیوانات سوسکی وجود دارد که می تواند تا ۸۵۰ برابر وزن خود بار جابه جا کند و یا پرنده ای که سرعتش به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می رسد. در این مطلب با رکوردشکن های دنیای حیوانات و به عبارتی برترین ها در این عرصه آشنا می شوید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

- موجب رضای حق تعالی است: چنانچه امام صادق(ع) روایت كرده است كه رسول خدا(ص) فرمود: صلوات فرستادن شما بر من روا شدن حاجتهای شما است و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاكیزه می كند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به تازگی شبکه ای به نام فارسی 1 از طریق ماهواره هات بیرد قابل دریافت شده است. این شبکه پس از مدتی تبلیغ و در انتظار نگه داشتن مخاطبان فارسی زبان خود بالاخره در روز شنبه 10 مرداد برابر با اول آگوست 2009 برنامه های خود را شروع کرد



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:فارسی1/شبکه صهیونیستی/شبکه فارسی1,
ارسال توسط مرتضی عباسی

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی  ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

مقدمه
موجودات ماوراء الطبيعه
جن يك واقعيت است يا افسانه
جن چگونه موجودی است؟
آيا جن ها برتر از انسانند؟
حيات و زيستن جن بر روی زمين چگونه است ؟
تغذيه جنيان
سخن گفتن جنيان

در طول حيات هر انسانی موقعيتهايی وجود دارد كه نقطه عطفی در زندگی او به شمار می آيند و چه زيباست كه اين نقطه عطف به سمت آگاهی و كمال باشد. قدم گذاردن در وادی ناشناخته و رسيدن به دانش و آگاهی شايد يكی از بزرگترين نقاط عطف در زندگی من بوده باشد. من هم مثل بسياری از افراد، شناختم از جن تنها در گفته ها و شنيده هايی خلاصه می شد كه بيشتر به افسانه و قصه نزديك بودند تا واقعيت، ولی امروزه پس از ماهها تحقيق و مطالعه به اين باور رسيده ام كه جن يك افسانه و خرافه نيست، «جن يك واقعيت مسلم است».

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:جن/ماوراء طبیعت/افسانه جن/آفرینش جن/ ,
ارسال توسط مرتضی عباسی