درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

قوم ماسای یکی از مشهورترین اقوام آفریقایی هستند که در مرز میان کنیا و تانزانیا و در دشت‌های دامنه کوه کلیمانجارو زندگی می‌کنند و از تیره نیلوت می‌باشند....

پرچم قوم ماسای

ادامه مطلب یادت نره

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

به تازگي از آرشيو دانشگاه ايلينويز تصويري متعلق به يك موميائي كشف شده در سال 1972 در پرو بدست آمده است كه با توجه به مسائل طرح شده در سالهاي اخير سوالهاي زيادي را در ذهن ايجاد ميكند، گفته ميشود اين موميائي در يك موزه خصوصي در Arequipa پرو نگه داري ميشده و بازديد كنندگاني كه از طرف اين دانشگاه اعزام شده بودند اين تصوير را تهيه كرده اند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

استون‌هنج یادمانیپیشاتاریخی است که در کشور انگلستان و در شهرستان ویلتشایر که در ۳٫۲ کیلومتری غرب آمسبوری و ۱۳ کیومتری سالزبری قرار دارد.[۱]

این اثر باقی مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد قدمت آن تخمین زده شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

در سطح سیاره خاکی نواحی بسیاری وجود دارد که بومیان منطقه به آن نفرین شده میگویند. برخی از این مناطق فاقد جاذبه یا دیگر شرایط کاملا طبیعی در مناطق دیگر هستند و خاصیتهایی دارند که هنوز علم پیشرفته بشر قادر به توضیح آنها نبوده است. یکی از مرموزترین آنها «منطقه سکوت» واقع در مکزیک می باشد. منطقه سکوت نقطه*ای از مکزیک است که سیگنالهای رادیویی و تلویزیونی را می بلعد و اجازه نمی دهد ذره ای از آن به سوی بشر برود. همین منطقه است که از دیرباز به منطقه رویت فضایی ها معروف بوده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

آتلانتیس (به یونانی: Ἀτλαντὶς νῆσος)‏، در اسطوره‌های یونان، جزیره‌ای افسانه‌ای در آن سوی ستون‌های هرکول در اقیانوس اطلس است.

ادامه مطلب یادت نره



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره اُدیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای کله‌ای شبیه سر زنان است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:باستای/مصر/ابوالهول/تاریخ/گذشته/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

بر اساس افســانه یونان زئوس، خدای خدایان، در نبرد با تایتانها پیروز شد و پس از وی ۱۱ خدای دیگر از فرزندان و نوادگان وی بر آسمانها و زمین خدایی کردند. در ادامه به ذکر و مختصر توضیحی در مورد هر کدام می پردازیم.......

 

 

«برای مشاهـــــده ی تصـــاویـــر به ادامـــــه مطـــلــــب بــــــــرویــــــد»



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

مدوسا،(به یونانی: Μέδουσα، به انگلیسی: Medusa"/>) به معنی فرمانروا، یکی از گورگون ‌ها، و تنها فناپذیر در بین آن‌ها، او می‌توانست هر کس که به چشمانش نگاه می‌کرد را تبدیل به سنگ کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑) شامل مجسمهسفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است.[۱] مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

مکانیک کوانتومی شاخه‌ای بنیادی از فیزیک نظری است که در مقیاس اتمی و زیراتمی به جای مکانیک کلاسیک و الکترومغناطیس کلاسیک به کار می‌رود. مکانیک کوانتومی بنیادی‌تر از مکانیک نیوتنی و الکترومغناطیس کلاسیک است، زیرا در مقیاس‌های اتمی و زیراتمی که این نظریه‌ها با شکست مواجه می‌شوند، می‌تواند با دقت زیادی بسیاری از پدیده‌ها را توصیف کند. مکانیک کوانتومی به همراه نسبیت عام پایه‌های فیزیک جدید را تشکیل می‌دهند.

مکانیک کوانتومی که به عنوان نظریه کوانتومی نیز شناخته شده است، شامل نظریه ای درباره ماده، تابش الکترومغناطیسی و برهمکنش میان ماده و تابش است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی