سينما
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!
 شیب تند ابتذال و فساد در سينما!
 
 
سالن همايشهاي برج ميلاد امسال درحالي ميزبان تماشاگراني از اهل رسانه بود كه برخي از متدينين به دليل وضعيت تهوع‌آور حاكم بر اين محل عطاي حضور و تماشاي فيلمهاي سطح پايين و بي‌كيفيت را به لقايش بخشيدند.

پایگاه خبری انصارحزب الله:جشنواره فيلم فجر امسال درحالي برگزار شد كه به رغم نمايش برخي فيلمهاي قابل قبول، همچون ادوار گذشته با مسائل و مشكلات و حواشي متعدد نيز همراه بود. به رغم تغييراتي كه در ظاهر و بعضا ماهيت سينماپس از انقلاب اسلامي ايجاد شد، اين روند بدون پيشرفت و در همان سطح ابتدايي باقي ماند.
 
اين درحالي است كه در بعضي بخشها حتي به شكل نسبي پديده ارتجاع نيز براين صنعت پرچالش حكمفرما شد كه نشانه‌هاي آن در دوران دلهره آور اصلاحات مشاهده گرديد. 

البته دلهره آن دوران پايان نيافت چنانچه امروز آنچه شاهد آنيم حكايت از پس‌رفت‌هايي به مراتب عميق‌تر از دوره اصلاحات دارد كه نيازمند چاره‌انديشي جدي است.
مشكلاتي كه سينماي كشورما با آن دست به گريبان است منبعث از جنبه‌هاي متعددي است كه تحمل وضعيت موجود را دشوار نموده است؛ از فضاي حاكم بر سالنهاي نمايش گرفته تا وضعيت ظاهري و سرگيجه آور بازيگران و البته اكران فيلم‌هايي گريخته از چنگال توقيف و مملو از حملات مستقيم و غير مستقيم به ارزشهاي ديني و انقلاب. 

سالن همايشهاي برج ميلاد امسال درحالي ميزبان تماشاگراني از اهل رسانه بود كه برخي از متدينين به دليل وضعيت تهوع‌آور حاكم بر اين محل عطاي حضور و تماشاي فيلمهاي سطح پايين و بي‌كيفيت را به لقايش بخشيدند. 

سينماي مدعي ام‌القرايي جهان اسلام در حالي در اين اوضاع اسفبار فرو رفته كه از ديگرسو چشم‌هايي حريص از بيرون اين گود، نظاره گر فرورفتن ما در اين منجلاب است. 

هنرمندان كشورهاي گذر كرده از تونل بيداري اسلامي درحالي مشتاقانه به دنبال هنر اسلامي درلابلاي صفحات تاريخ هنر سينماي ۳۳ساله جمهوري اسلامي ايران مي‌گردند كه به نظر مي‌رسد به زحمت بتوانندآثار معدودي با اين مشخصات را در سينماي انقلابي ترين كشور جهان بيابند. 

در حالي كه درجهان به دورمانده از نسيم هدايت از اروپا و آمريكا گرفته تا مصر، هر از گاهي اخبار محجبه شدن يك زن بازيگر و خداحافظي او با فساد دوستداران اسلام را شگفت زده و اميدوار مي‌كند، شواهد مويد اين است كه در مهد هدايت(جمهوري اسلامي ايران) برخي از اهالي هنرو به خصوص سينما راه معكوسي را در پيش گرفته‌اند. 

آنچه اين روزها با شيبي تند برسينماي كشور مي‌گذرد راهي است كه به نظر مي‌رسد به رغم همه اشكالات ساختاري موجود درآن از فقدان اراده و يا اراده معكوس متوليان امر براي اصلاح آن نشات مي‌گيرد. 

مسئولين ناظر براين وضعيت در حالي همه راه‌هاي ممكن براي اصلاح اين روند را درحدتوان طي كردند كه تنها كورسوي باقي مانده قول وزير ارشاد مبني بر تشكيل سازمان سينمايي درسال گذشته به مجلس بود كه اين وعده درسال جاري تحقق يافت. 

آخرين كورسوي اميد مجلس درحالي به سازمان نوپاي سينمايي است كه در صورت قرار گرفتن اراده متوليان امر براي اصلاح روند موجود، مي‌تواند نقطه آغازي براي پايان دادن به هرج و مرج موجود در اين عرصه باشد. 

اين درحالي است نظام جمهوري اسلامي در صورت اصرار متوليان و دست اندر كاران به ادامه اين روند، تعهدي به حفظ بقاي سينمايي با كيفيت معكوس و ضد ارزش نداده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مرتضی عباسی