اخراج
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر

همان گونه که پیش بینی می شد، امواج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حال محدود کرده حوزه نفوذ رژیم صهیونیستی است و اثرات این امر هر روز بیش از پیش آشکار می شود. آخرین مورد از این دست، امروز در رابطه با کشور مصر اتفاق افتاد.

به گزارش «تابناک»، پارلمان مصر که اکثریت آن را نیروهای اسلام گرا تشکیل می دهند، به اتفاق آرا به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و همچنین قطع صادرات گاز به این رژیم رأی داد. گفته می شود این اقدام به دلیل وقوع حملات جدید از سوی رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفته است.
با این حال، «آسوشیتد پرس» خبری از این امر منتشر کرده که گویا این تصمیم بیش از یک اقدام احساسی صرف بوده و در نتیجه بررسی های کارشناسی پارلمان صورت گرفته است. بر این اساس، کمیته امور عرب پارلمان مصر اخیراً گزارشی را منتشر کرده که در آن اعلام شده مصر هیچ گاه متحد اسرائیل نخواهد بود. در این گزارش، رژیم صهیونیستی به عنوان «دشمن شماره یک» ملت مصر توصیف شده است.
هرچند این رأی پارلمان مصر برای عملی شدن به موافقت شورای نظامی این کشور نیاز دارد – و چنین امری به توجه به صبغه این شورا بعید است – اما این امر نشانه ای از وقوع تحولاتی چشمگیر در مصر پس از سقوط حسنی مبارک است. 
آیا بیداری اسلامی می تواند به خواست دیرینه مردم کشورهای اسلامی برای قطع هرگونه رابطه این کشورها با رژیم صهیونیستی منجر شود؟ وقایع این روزها امیدها به این امر را افزایش می دهد.

 

..


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب::حوادث مصر,مجلس مصر,اخراج سفير,,,
ارسال توسط مرتضی عباسی